söndag 8 mars 2009

Helgens bravader!

Yoyo!

Lördagarna på sistonde har börjat bli jävligt lyckade! Igår (den 7e) så drog jag(nisse), fille, max och calle Loften in till stan för att chilla runt lite. Men detta blev inte vad vi tänkt oss. Istället blev det en ösfylld, roligt och footagerikkväll som höll sig ända till ett fåtal minuter efter tolvslaget, då vi kände oss manade att dra hem.
Men som vanligt när man haft en bra dag så blir det alltid som en "bakfylla" (DVS att dagen efter oftast blir fucked up!:P Idag (söndag den 8e mars)var lika ångestfylld som den var ful. Allt började med en himmel lika grå som betong. Vi drog till vanadis för att skata lite men plasten i "snakerunnen" var blöt och resulterade i en slam på ett tappert dropinförsök. Tätt efter kommer john och henke för att joina denna dag, och john har ingen blekaste om plastens belägg och lägger ner brädan och kör i full fart mot den översta och stora cornern i snaken. Ni kan ju föreställa er själva hur detta gick, kan bara säga en sak: han flög som en vante!
Efter detta stunt tog vi oss ner för snaken och skulle fixa ett handrail. Vi stod ett tag för att knäcka alla grenar som trängde upp genom inrunnen, efter det bärde vi en träskiva ca 100 meter för att kunna köra railet, och vad händer då? JO, det börjar regna. Ni kan ju föreställa er känslan. Min bräda var nu helt tyngsur, så jag tänkte att jag skulle skate lite i regnet. Max tog upp sin fotokamera för att fota en liten noseblunt på en solstolsgrejj. Utan några som helst inställningar inställda på kameran så börjar jag köra, efter några försök säger ödet sitt och jag råkar skjuta brädan rakt in i kameran, inga skador skedde på kameran och nåt försök efter satte jag det och det blev en väldigt ful bild:) Efter denna helvetestrip drog vi till vita gången för att skata lite flat. Efter nån timme så kände alla bara hemlängtan och vi drog.... Men för att få fram lite mer glädje med detta inlägg så bjuder jag här på ett 2½ minutsklipp från i lördags!!! njuut! o hare gött!

//Nisse

4 kommentarer: